Oppgavelister eller system for gjøremål og det vi må gjøre, det har vi. Men så dukker det opp ting som vi skal se nærmere på en dag. En dag vi får tid. Og det er ofte i den bunken vi finner det som gjør oss bedre, og jobben vår mer interessant.

Artikkelen du fant på nett og tenkte lese, dokumentet du fikk av en kollega, eller fikk på seminar. Som du skulle lese bedre, en dag. Viktige for trivselen vår på jobb, og et godt avbrekk i hverdagen. Gir oss kunnskap, kunnskap som gjør oss bedre enn konkurrentene, inkludert kunnskap om konkurrentene. Bare vi finner det, når vi trenger det, og endelig har tid. Så her er tipset, lag deg en «Når jeg får tid» liste. Bruke To-Do.


Når jeg får tid liste.

Det er mange fordeler med å ha en egen «når jeg får tid til» liste.

  • Vi utvikler oss faglig, kunnskap er et konkurransefortrinn.
  • Andre er interessert i det samme. Mer enn en gang har jeg fått spørsmål fra kunder og kolleger, og fant svaret i listen over ting jeg hadde tenkt å gjøre.
  • Vi får ryddet i innboksen. Det er ikke noe vi må, så det kan med fordele fjernes fra Innboksen vår.

Lag en liste med To-do

To-Do er en gjøremåls app fra Microsoft er tilgjengelig for deg som bruker Office 365. I To-do kan du lage dine egne lister, og den listen kan du fylle med innhold manuelt, eller fra Outlook.

Oppgaveliste to do
Gjøremålsliste To-Do

Gjøremålsliste med To-Do

I gjøremålslisten kan du lime inn lenker, laste opp dokumenter. Om det er noe du til slutt må gjøre, kan du legge til påminnelse og forfallsdato. Har det du ønsker å gjøre når du får tid kommet på e-post. Kan du flagge e-post. Så flytte den til «når Jeg får tid» listen.

To-Do kommuniserer med Outlook (og Planner). Aktiviteter du legger inn i To-Do merkes med flagg i Outlook.


Bli mer effektiv med oppgavelister.

Lær knepene der du bruker Teams, Outlook, Planner og To Do for å få flyt i hverdagen.