Best praksis – Gjøremål Teams og Outlook

Jobb smartere med Teams og Outlook
Jobb smartere med Teams og Outlook

Jobb smartere i Outlook og Teams. Bruk løsningene til arbeidsplanlegging, til å organisere felles og egne oppgaver. Ta kontroll på kalenderen og tiden din. Unngå at ting glipper. Kom ajour med gode måter å jobbe på.


Formålet med kurset «flyt i hverdagen»

Formålet med kurset er å få noen bedre vaner. Vaner som fører til at vi er ajour eller i forkant. Så vi skaper rom i hverdagen til å få gjort det som dukker opp, i tillegg til det som er låst. Uten at det går utover verdifull fritid. Tid til interesser, venner og familie.


Hvem passer kurset jobb smartere med Teams og Outlook for.

Kurset passer for deg som sliter med å få oversikt over store mengder e-post og informasjon. Som trenger struktur for å få flyt i hverdagen.

  • Mottar mer enn 30 nye e-poster hver dag
  • Opplever å få påminnelser på ting du skulle ha gjort
  • Opplever å måtte sende påminnelser til andre, for å få gjort egne oppgaver
  • Det ikke er plass og tid i kalenderen til det du skal gjøre
  • Har for mange mapper i Outlook, og bruker for mye tid på å lete etter, og administrere e-post.
  • Har (for mange) uleste meldinger i innboksen som du ikke har helt kontroll på.
  • Ønsker å få et system for å følge opp meldinger på Teams, de meldingene som ikke blir besvart med en gang. Men ikke skal bli glemt.

Jobb bedre sammen.

Arbeidsvaner og jobbkultur er bedriftskultur. Hva er standarden i bedriften? Hvordan kan du bruke verktøyene du har til å følge opp. Få bedre balanse mellom jobb og fritid. Gjøre effektivitet til et konkurransefortrinn. Noen enkle knep som gjør at du jobber smartere, og dere jobber bedre sammen.

Dette lærer du

  • Få på plass noen nye arbeidsvaner
  • Tilpasse Outlook, så du får oversikt og finner informasjon du trenger, når du trenger den
  • Bruke mulighetene som ligger i Outlook til å huske, så vi slipper å glemme
  • Bruk av gjøremålsverktøyene du har. I Teams, Outlook og To Do
  • Outlook mapper og mappestruktur for å bli effektiv
  • Hvorfor du skal bruke kategorier
  • Søke, ikke lete
  • Bind dagen sammen med Gjøremålsappen To Do

Fordelene med oppgavelister.

Gode oppgavelister, gode arbeidsvaner gjør at vi kan ligge i forkant. Vi unngår ubehagelige påminnelser. Vi skaper rom i kalenderen til våre egne oppgaver. Rom til å håndtere det som er uventet, når det dukker opp noe som ikke er planlagt.


Delta og jobb smartere

Kurset «Flyt i hverdagen» arrangeres bedriftsinternt, med Teams og passer for grupper på 3 til 6 personer. Send en henvendelse, jobb smartere i Teams og Outlook etter kun 4 timer.