5 Office 365 tips for deg som jobber med markedsføring.

20. desember 2017

5 Office 365 tips for deg som jobber med markedsføring.

Office 365 og markedsføring. Se de fabelaktige muligheten Office 365 gir deg, og dine kolleger. de 5 beste Office tipsene.

Måle kampanjer, ha kontroll på aktiviteter. Skape engasjement i markedet og stolthet internt. Pluss litt mer fleksibilitet i egen hverdag. Det kan Office 365 hjelpe deg med.

Det ligger i markedsføringens natur å være nysgjerrig på ny teknologi og være innovativ. Det ville ikke overraske meg om du satt i førersetet for å se de nye mulighetene Office 365 gir. Bruk av Office 365 i markedsavdelingen gir spennende muligheter.

Her er mine 5 beste tips, for deg som jobber med markedsføring og bruker Office 365.

Min jobb, er å gjøre din enklere. Din, og dine kollegers. Utvid kunnskapen med onlinekurs.

Men nå, her er mine tips til deg.

Office 365 og markedsføring

Dette bør du vite.

Lag undersøkelser med Forms

Og mål kundearrangementer.

Når du logger deg inn på Office 365 portalen vil du finne en app for spørreskjema. Office 365 Forms er for alle slags spørreundersøkelser.

Du lager ditt eget spørreskjema, så kan du sende ut en link eller invitasjon til deltagere. Og få svar på hvordan de opplevde ditt arrangement.

Svarene samles fortløpende. Og de samler seg i Excel. I tillegg til den elegante rapporten som gir deg hurtig innsikt, kan du bearbeide tallene fra spørreundersøkelsen i Excel

Vær kreative og effektiv med

Microsoft Teams

teams kake

Microsoft Teams. Det kan se litt lettbent ut, men det er fortsatt effektivt. En flott samarbeidsplattform for markedsavdelinger som er kreative, og jobber sammen for å få ting gjort.

Mindre epost, kjappere respons. Samtidig som du får en Gruppe der du kan samle dokumenter, planer, bilder. Ta vare på alt det gode dere skaper, og finne det igjen.

Svare med tommel opp, en Meme, eller Gif. Moro når jobben blir gjort. Du kan bruke den på mobil, PC og Nett. Bruk det hvor som helst. Det må ikke være sene kvelder på kontoret.

Bruke nye funksjoner i Office

Sett inn Ikoner og data

ikoner word og powerpoint

Frisk opp brosjyrer og presentasjoner med ikoner. Under fanen «Sett Inn» i Word og PowerPoint finner du muligheten til å sette inn ikoner.

Ikoner i Word og PowerPoint kan du endre farge og størrelse på.

Det finnes en egen app for bilder til Word og PowerPoint, Pickit. Med Pickit kan du sette friske bilder fra en stor bildebank.

Mål og analyser Facebook-aktiviteter med Excel. Du kan koble deg til Facebook og hente data fra Excel.

Følg opp ideer og møter

Med OneNote

onenote HR

Office tips for markedsavdelingen må inneholde noen ord om OneNote. Lag din egen OneNote bok, eller ha en som er delt på Office 365.

Du kan gjøre nesten alt med OneNote. Måtte jeg valgt å ha kun et program i Office-pakken, ville det blitt OneNote.

Ta vare på møtereferat, ideer og planer. Og finn det igjen. Også om noen slutter. Mye verdifull informasjon ligger i noens innboks eller på noens PC.

Publiser med Sway

PowerPoint og web i en pakke.

sway markedsforing

Det er mange måter å inviterer til et arrangement på. Sende ut PDF, nyhetsbrev, skrive en side på bedriftens nettsted. Også har du Sway.

Sway er et publiseringsverktøy der du kan lage elegante nettsider med sprekt og informativt innhold. Veibeskrivelse, informasjon om stedet og hotellet, hvem skal prate. Hvordan melde seg på. Bruk Sway.

Du finner Sway på Office 365 portalen.

kontakt oss