Lagre epost-vedlegg på SharePoint.

31. mai 2018

Lagre epost-vedlegg på SharePoint.

Mottar du vedlegg på epost som er nyttig for andre bør du lagre det på SharePoint for å gjøre det tilgjengelig for dine kolleger. Her er noen tips på hvordan du raskt lagrer epost vedlegg på SharePoint.

Først en forklaring på de 2 teknologiene du har i Office 365 for bedrifter for å lagre dokumenter i skyen.

  • OneDrive for Business – Dine egne dokumenter, med begrenset deling
  • SharePoint Online – Lagre og dele dokumenter med andre. Kolleger og eksterne.

Lagre epost-vedlegg på SharePoint Online

Smarte knep for å jobbe enklere.

last opp vedlegg sharepoint

Det første, og det raskeste alternativer er å laste vedlegget opp på SharePoint. I Outlook har du 3 måter å gjøre det på.

  1. Velg last opp, og finn riktig SharePoint-området, Gruppe
  2. Trykk på vedlegget og velg riktig SharePoint-området, Gruppe
  3. Lagre epost-vedlegget på et synkronisert SharePoint-område.

Del eposten, og vedlegget

På SharePoint Grupper

sharepoint grupper delt vedlegg

Inneholder eposten med vedlegget du skal dele nyttig informasjon, og en forklaring til vedlegget du skal dele, kan du sende eposten til en Office 365 Gruppe.

En Office 365 gruppe får automatisk en epost-adresse når den skapes. Videresend eposten, med vedlegget ditt.

Epost-vedlegget lagrer automatisk på SharePoint grupper, så du trenger strengt tatt ikke gjøre mer. Vil du lagre epost-vedlegget på Gruppens bibliotek kan du velge det ved å klikke på vedlegget.

Det er viktig, enkelt og tidsbesparende å gjøre informasjon tilgjengelig for de som trenger den. Office 365 er en super samarbeidsplattform, og jeg kan lære deg å bruke mulighetene.