Hva er Office Delve?

19. februar 2018

Hva er Office Delve?

Hva er Office Delve, og hva kan du forvente å finne der? Delve oppdager og viser informasjon for deg. Men, hvor kommer den informasjonen fra. Og hvem kan se informasjon på Delve for Office 365.

Office Delve hjelper deg å finne aktuelle dokumenter og personer. Dokumenter du trenger og personer med kunnskap eller erfaring som kan hjelpe deg.

Delve er en av suksessene når jeg holder kurs på Office 365. Delve er Sherlock Holmes, som en kursdeltager så treffende beskrev det.

Hva er Office Delve

Og hva finner du der?

delve assistenten

Delve viser informasjon om dokumentene dine, og dokumenter fra andre du har rettigheter til. Du kan finne den siste presentasjonen eller det oppdaterte budsjettet andre har laget. Om de har lagret dokumentet et sted du har tilgang til, eller sendt som vedlegg.

Office Delve Dokumenter:

Fra OneDrive og Sharepoint. Alle de vanligste filtypene fra Office og PDF.

Vedlegg sendt deg på epost, og vedlegg du har sendt andre på epost.

Personinformasjon på Delve.

Delve er en slags lokal LinkedIn. Oppdater din egen informasjon med dine kunnskaper, interesser og prosjekter. Slik at andre kan finne deg. På samme måten som du kan finne andre, basert på hva de kan, eller liker.

Delve og sikkerhet.

Hva er Delve? Delve er delt informasjon. Du får kun tilgang til det andre tillater deg å se. På samme måte kan andre kun se det du tillater dem å se. Delve vil se forskjellig ut fra person til person.

Delve er nesten tom.

Savner du informasjon på Delve? Delve bygger på OneDrive, SharePoint og epost. Jo mer du og dine kolleger bruker disse tjenestene, jo smartere blir Delve.

Lær mer om Delve

Da sparer du mye tid.